Marketingové působení obchodních řetězců přináší plody. Jak komu.


.

Děti nejsou výdělečně činné, ani být nesmějí, i když tomu tak nebývalo vždy. Představují však pro marketing důležitou zbraň. Největší boom se kolem dětí točí před vánočními svátky, ale rozdíl mezi Vánocemi a ostatními dny v roce se pomalu začíná stírat. Těch příležitostí využít svátky (nemusí být vždy křesťanské), je čím dál víc. Ostatně, stačí nahlédnout do reklamních letáků obchodních řetězců a máte jasno. Hodí se jim Velikonoce, svatý Valentýn, Den matek, Mezinárodní den žen, příchod slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje, svatováclavské slavnosti, nebo vznik Československé (první) republiky.
holčička s bublifukem

Absurdní oslavy významných výročí doplňují seriáloví hrdinové

Brzy se možná objeví v akčních slevách první jarní den, oslava změny času na koci března a v říjnu, nebo třeba oslava východu Slunce. Zní to jistě bizarně, ale obchodní domy se snaží na děti působit tak, aby jejich rodiče nakupovali a nakupovali. Aby se ten bláznivý kolotoč točil dál.
A nakonec po zralé úvaze zpětně zjistíte, že nebylo nutné kupovat to a to, a že bychom mohli dokázat žít spokojeně i skromněji. Že život nepředstavují jen nákupy a radosti z hmotných dárků, že se lidé mohou potěšit i z maličkostí, třeba na turistickém výšlapu s kamarády, nebo na vodácké výpravě po Vltavě.
smutný šašek

.

Věrnostní karty

Zajímavou strategií, kterou obchodní domy používají, jsou také věrnostní karty. Obchodní dům se prostřednictvím karet snadno podrobným rozborem dovtípí spoustu informací, které pak používá v marketingové strategii. Často se pak stává, že supermarkety zacílí přesně svou slevou na produkty chytlavé a reklama pak inzeruje vždy to, co je třeba. Tomu všemu také nahrávají pořady v televizi, zejména kreslené a hrané seriály, ve kterých jsou záměrně děti oddělovány od rodin a jsou implantovány do party stejně starých dětí, kde je ten nejsilnější vždy vůdcem. Úloha rodiny se pak vytrácí a nepředstavuje pro děti žádnou autoritu.

Marketingové působení obchodních řetězců přináší plody. Jak komu.
3.8 (76%)5
.