Marketingové působení obchodních řetězců přináší plody. Jak komu.


Děti nejsou výdělečně činné, ani být nesmějí, i když tomu tak nebývalo vždy. Představují však pro marketing důležitou zbraň. Největší boom se kolem dětí točí před vánočními svátky, ale rozdíl mezi Vánocemi a ostatními dny v roce se pomalu začíná stírat. Těch příležitostí využít svátky (nemusí být vždy křesťanské), je čím dál víc. Ostatně, stačí nahlédnout do reklamních letáků obchodních řetězců a máte jasno. Hodí se jim Velikonoce, svatý Valentýn, Den matek, Mezinárodní den žen, příchod slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje, svatováclavské slavnosti, nebo vznik Československé (první) republiky.
holčička s bublifukem

Absurdní oslavy významných výročí doplňují seriáloví hrdinové

Brzy se možná objeví v akčních slevách první jarní den, oslava změny času na koci března a v říjnu, nebo třeba oslava východu Slunce. Zní to jistě bizarně, ale obchodní domy se snaží na děti působit tak, aby jejich rodiče nakupovali a nakupovali. Aby se ten bláznivý kolotoč točil dál.
A nakonec po zralé úvaze zpětně zjistíte, že nebylo nutné kupovat to a to, a že bychom mohli dokázat žít spokojeně i skromněji. Že život nepředstavují jen nákupy a radosti z hmotných dárků, že se lidé mohou potěšit i z maličkostí, třeba na turistickém výšlapu s kamarády, nebo na vodácké výpravě po Vltavě.
smutný šašek

Věrnostní karty

Zajímavou strategií, kterou obchodní domy používají, jsou také věrnostní karty. Obchodní dům se prostřednictvím karet snadno podrobným rozborem dovtípí spoustu informací, které pak používá v marketingové strategii. Často se pak stává, že supermarkety zacílí přesně svou slevou na produkty chytlavé a reklama pak inzeruje vždy to, co je třeba. Tomu všemu také nahrávají pořady v televizi, zejména kreslené a hrané seriály, ve kterých jsou záměrně děti oddělovány od rodin a jsou implantovány do party stejně starých dětí, kde je ten nejsilnější vždy vůdcem. Úloha rodiny se pak vytrácí a nepředstavuje pro děti žádnou autoritu.